بزرگ ترین کارخانه تولید کننده انواع فیلترهای تصفیه آب
کارخانه تولید کننده انواع فیلترهای تصفیه آب
مشهد، میدان جانباز، برج پاژ، ساختمان اداری ۱، طبقه ۶، واحد ۶۱۴
تصفیه آب به روش اولترافیلتراسیون UF

روش اولترافیلتراسیون یا فراپالایش در تصفیه آب

آب تصفیه نشده و آلوده ممکن است حاوی کلر، سرب، آرسنیک، نیترات کلراید، انگل‌های مختلف و میکروب، باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها باشد که هر کدام از این‌ها به تنهایی سلامتی انسان را به خطر می‌اندازند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روش‌های مختلفی برای از بین بردن یا کاهش آلاینده‌هایی مانند نیترات‌ها و فلزات سنگین و مواد آلی و در نهایت حذف طعم نامطبوع آب طراحی شده‌اند و روز‌به‌روز هم پیشرفته‌تر می‌شوند. روش اولترافیلتراسیون یا فراپالایش در تصفیه آب یکی از این روش‌های مدرن و جزو بهترین آن‌ها است.
آنچه در این مقاله می خوانیم:

با وجود تمامی پیشرفت های علمی و تکنولوژی در بعضی از جاهای دنیا همچنان از روش‌های سنتی تصفیه آب استفاده می‌‌شود. در مقایسه روش‌های سنتی تصفیه آب با روش‌های مدرن متوجه خواهید شد که چرا به روش‌های پیشرفته‌تری برای تصفیه آب نیاز داریم. تصفیه آب با شن و ماسه، تصفیه آب با جوشاندن، تصفیه آب به کمک تقطیر، تصفیه آب به روش انعقاد و ته نشینی و تصفیه آب به روش شیمیایی روش‌های پنج‌گانه‌ای هستند که در قدیم برای پاک‌سازی آب از آن استفاده می‌شد. این روش‌ها هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. امروزه به روش‌های مطمئن‌تری برای تصفیه آب نیاز داریم.

روش های نوین تصفیه آب استفاده از کربن فعال، روش اولترافیلتراسیون، روش اسمز معکوس، کارتریج فیلتر الیافی، فیلترهای کیسه ای
💎 مزایا کاهش رسوبات، افزایش عمر اسمز معکوس، کاهش دفعات رسوب زدایی
📌 مراحل تصفیه آب فرایند جریان (processing)، شستشو غشاها (backwash)، تمیز کردن غشاها (Cleaning)، آزمایش یکپارچگی غشاها (Integrity Testing
💰 قیمت

نوع دستگاه‌ها و نوسانات بازار ارز 

روش های نوین تصفیه آب لوله کشی

راه‌های مدرن و پیشرفته تصفیه آب لوله کشی امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. راه‌های نوین تصفیه آب عبارتند از:

  • استفاده از کربن فعال
  • روش اولترافیلتراسیون
  • روش اسمز معکوس
  • کارتریج فیلتر‌ الیافی
  • فیلترهای کیسه‌ای یا بک فیلتریشن

از میان این روش‌ها استفاده از کربن فعال، روش اولترافیلتراسیون یا فراپالایش در تصفیه آب و روش اسمز معکوس از بهترین‌ها هستند.

اولترافیلتراسیون چیست؟

در روش اولترافیلتراسیون آب از نی‌های بسیار نازکی که در جداره آن‌ها منافذ بسیار ریز و در مقیاس نانو وجود دارد، عبور می‌کند. تقریبا کلیه میکروارگانیسم‌ها و ذرات معلق در آب از طریق این پالایش حذف می‌شوند و آب کاملاً زلال و شفاف و ضدعفونی می‌شود.

اولترافیلتراسیون یک روش قابل اعتماد در تصفیه آب

فراپالایش در تصفیه آب یا اولترافیلتراسیون نوعی از فیلتراسیون فیزیکی و غشایی است که در آن مایعات توسط فشار هیدرواستاتیک یا شیب فشار از یک غشاء نیمه تراوا عبور داده می‌شود. این روش یکی از راه‌های حذف ترکیبات نامطلوب از آب است که طی عملکرد آن ذرات معلق، انواع میکروارگانیسم‌ها، مواد کلوئیدی‌ها و غیره جداسازی می‌شوند. این فناوری یک روش جداسازی فوق العاده جهت پیش تصفیه اسمز معکوس، تولید آب آشامیدنی و احیای فاضلاب است که با عملکرد خود استانداردهای جهانی کیفیت آب را به طور قابل اعتمادی فراهم می‌کند.

بهترین فیلتر رسوب گیر ظرفشویی
مطالعه بیشتر

مزایای اولترافیلتراسیون

از مزیت‌های استفاده از اولترافیلتراسیون در پالایش آب می‌توان عدم استفاده از مواد شیمیایی پیش تصفیه مانند پلیمر، رفع هزینه‌های مربوط به آن‌ها، کاهش رسوب در غشا‌های اسمز معکوس(در صورت استفاده از آن قبل از فیلتر اسمز معکوس) در صنعت و یا استفاده‌های خانگی، افزایش عمر اسمز معکوس، کاهش دفعات رسوب‌زدایی شیمیایی از فیلتر اسمز معکوس و هزینه‌های آن را برشمرد. همچنین بازدهی بالا، هزینه و انرژی پایین، عدم نیاز به اپراتور و به دست آوردن آب خالص و عاری از ذرات معلق ویروس‌ها، باکتری‌ها و دیگر میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا از خصوصیات‌های این روش هستند. در اولترافیلتراسیون گرفتگی و رسوب‌گذاری در خود فیلتر تصفیه آب کم‌تر ایجاد می‌شود.

مراحل فیلتراسیون سیستم غشایی اولترافیلتراسیون (UF)

فرآیند اولترافیلتراسیون در چهار مرحله زیر خلاصه می شود:

  • فرایند جریان (processing)
  • شستشو غشاها (backwash)
  • تمیز کردن غشاها (Cleaning)
  • آزمایش یکپارچگی غشاها (Integrity Testing)

فیلترها و مراحل آب تصفیه کن اولترافیلتراسیون (uf)

دستگاه های UF 3 الی6 فیلتر تصفیه آب می توانند داشته باشند و طبیعتا هر چه تعداد فیلترها و مراحل آب تصفیه کن بیشتر باشد، تصفیه آب بهتر خواهد بود و قیمت نیز بالاتر می رود. هر چند نمی توان گفت که دستگاه های یو اف جزو انواع بهترین تصفیه آب خانگی در ایران محسوب می شوند با این حال یک دستگاه 3 مرحله ای اولترافیلتراسیون به این تربیت عمل می کند:

مرحله اول فیلتر پروپیلن: در این مرحله با ورود آب به فیلتر پروپیلن املاح درشت آن به اندازه 5 میکرون و بیشتر حذف می شوند و تمام رسوبات آب مانند گل و لای و شن و ماسه از بین می روند. این رسوبات با وارد شدن به بدن کبد را دچار مشکل می کند.
مرحله دوم فیلتر کربن اکتیو: در مرحله ی دوم آب توسط فیلتر کربن اکتیو کلر و مواد جانبی خود را از دست می دهد. کلر در ریزش مو و خشکی پوست موثر است و حذف کردن آن اهمیت زیادی دارد. این ماده در تصفیه خانه شهری برای گندزدایی آب به آن اضافه می شود و در دستگاه های تصفیه آب خانگی از آب جدا می شود.
مرحله سوم فیلتر کربن بلاک: بعد از حذف کلر این فیلتر بو رنگ و مزه ی آب را بهتر می کند. مزه تلخ آب از بین می رود و فیلتر کربن بلاک در واقع مکمل فیلتر قبلی است.

خروجی های فیلتر ممبران
مطالعه بیشتر

بعد از این مرحله آب از شیر عبور می کند و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. اما دستگاه های اولترافیلتراسیون با مراحل با کمی فرق دارد و چند فیلتر اضافه تر دارد که به این ترتیب است:

مرحله چهارم فیلتر uf: این فیلتر با غشای میان تهی از جنس پروپیلن است و عمل خالص کردن آب را انجام می دهد و دارای منافذی با قطر 005/0 است و تا 90% می تواند میکروارگانسیم ها، باکتری ها و سموم کشاورزی را به دام بی اندازد.
مرحله پنج فیلتر پست کربن: این فیلتر وظیفه ی بهبود طعم و مزه ی آب را دارد.
مرحله ششم فیلتر مینرال: این فیلتر مواد معدنی مفید از دست رفته ی آب را بر می گرداند مثل کلسیم، پتاسیم و….

تصفیه آب لوله کشی یک راه مراقبت از سلامتی

دست‌یابی به آب آشامیدنی سالم و ایده آل یکی از مهم‌ترین روش‌های مراقبت از خود است. در نظر گرفتن اثرات تقویت کننده فیلتر‌ها نسبت به یکدیگر و توجه به تسویه کامل آب به شما در انتخاب روش مناسب پالایش آب آشامیدنی و مصرفی کمک خواهد کرد. عدم حذف یون‌های ضروری از مزایای مهم روش اولترافیلتراسیون یا فراپالایش در تصفیه آب محسوب می شود.

سیستم اولترا فیلتراسیون در دستگاه های تصفیه

سیستم اولترا فیلتراسیون در دستگاه های تصفیه

دستگاه تصفیه آب بدون برق و مخزن اولترافیلتراسیون

تصفیه آب ufیک دستگاه تصفیه آب بدون برق و مخزن است؛ یعنی نیازی به پمپ ندارد. این دستگاه ها برای مناطقی مناسب هستند که فشار آب بالایی داشته باشند چراکه در این نوع دستگاه با فشار طبیعی آب فرایند تصفیه صورت می گیرد و به همین دلیل نیاز به پمپ تصفیه آب نیست. دستگاه تصفیه آب بدون برق دارای فیلترهای کربنی و الیافی است که خروجی فاضلاب ندارد. تصفیه آب uf مناسب آب هایی است که آلودگی میکروبی و رسوبات زیادی داشته باشند و سختی آب در آن ها کم باشد.

سیستم اولترافیلتراسیون املاح درشت کلر و مواد جانبی را از آب جدا می کند اما در حذف املاح بسیار ریز تاثیری ندارد. تصفیه آب بدون منبع در لحظه آب را تصفیه می کند و به همین دلیل مدت زمان بیشتری برای این کار صرف می کند. فرایند تصفیه در آن به آرامی صورت می گیرد. نکته مهم در سیستم اولترافیلتراسیون این است که سختی آب را از بین نمی برد و آلودگی های شیمیایی را به طور کامل حذف نمی کند و به همین علت اگر آب سخت دارید و پایین آمدن این سختی برایتان اهمیت زیادی دارد این دستگاه مناسب است.

فیلتر ممبران ناسا چیست؟
مطالعه بیشتر

دستگاه تصفیه آب بدون برق تنها با استفاده از چند فیلتر پشت هم کار را انجام می دهد و به منبع قدرت الکتریکی نیازی ندارد و به همین دلیل در حذف املاح ریز آب ضعیف عمل می کند. یکی دیگر از مزایای دستگاه های اولترافیلتراسیون نصب راحت و اشغال فضای محدود است که مناسب مکان های کوچک است. همچنین هزینه ی نگهداری و تعمیرات آن بسیار کم است و فیلترهای آن به راحتی تعویض می شوند و ارزان تر از فیلتر های دیگر در دستگاه ها هستند.

قیمت دستگاه تصفیه آب اولترافیلتراسیون

قیمت اولترافیلتراسیون با توجه به نوع دستگاه‌ها مشخص می‌شود و اینکه دستگاه چند مرحله داشته باشد می‌تواند نشان‌دهنده‌ی خوبی برای قیمت آن باشد. اما این تنها یکی از المان‌های موثر در قیمت دستگاه و قیمت فیلتر UF است.

جمع بندی

دستگاه تصفیه آب از روش های مختلفی برای تصفیه آب و پاکسازی آن استفاده میکنند که یکی از این روش ها اولترافیلتراسیون است. دستگاه اولترافیلتراسیون یک آب تصفیه کن ارزان است که با از بین بردن مواد مضر و آلاینده های آب در سلامتی و کیفیت زندگی تاثیر می گذارد. در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب لازم است که انواع سیستم های تصفیه را بشناسید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

سیستم تصفیه آب UF روشی است که ناخالصی ها و ذرات معلق آب با استفاده از فیلترهایی که دارای منافذ یک هزارم تا یک میکرون هستند، از بین می روند. این فرایند با فشار کم آب صورت می گیرد و باعث می شود باکتری ها، مواد آلی طبیعی، پروتئین ها و… از بین بروند. اما این روش در از بین بردن تمام ناخالصی ها و آلودگی های آب موثر نیست. از مزایای سیستم اولترافیلتراسیون می توان به از بین بردن ویروس ها و باکتری ها، حذف تمام رسوبات آب، صرفه اقتصادی بالا و نیاز به فضای کم برای نصب و… اشاره کرد.

پالایه سازان توس
پالایه سازان توس

کارخانه پالایه سازان توس بهترین تولید کننده فیلتراسیون و تصفیه است. صادر کننده نمونه استان خراسان. بزرگ ترین تولید کننده خاورمیانه

فیلتر ممبران صنعتی ۸ اینچ

25,000,000 تومان

/5
فیلتر ممبران صنعتی ۴ اینچی

10,000,000 تومان

/5

172,000 تومان

/5
پک ۳ عددی بلوویو

145,000 تومان

/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
حساب من

برای استعلام قیمت

1- انواع فیلترهای تصفیه آب

2- دستگاه تصفیه آب

با شماره تماس بگیرید.