بزرگ ترین کارخانه تولید کننده انواع فیلترهای تصفیه آب
کارخانه تولید کننده انواع فیلترهای تصفیه آب
مشهد، میدان جانباز، برج پاژ، ساختمان اداری ۱، طبقه ۶، واحد ۶۱۴
دستگاه تصفیه آب برای جداسازی چیست؟

دستگاه های تصفیه کننده آب خانگی چه چیزی را جدا میکند؟

موجودات زنده برای ادامه حیات خود وابسته به آب هستند و دو سوم بدن انسان را آب تشکیل می دهد. به همین دلیل کیفیت آب مصرفی اهمیت بالایی دارد و سلامتی انسان به آن وابسته است. زمانی که آب آشامیدنی خوب و با کیفیت وارد بدن می شود، اندام های مختلف عملکرد بهتری داشته و سلامت بدن تامین خواهد شد. آب لوله کشی به طور کامل تصفیه نمی شود و همواره دارای مقداری املاح مضر است. بهترین راه برای نوشیدن این آب، استفاده از دستگاه تصفیه آب است. آب لوله کشی وارد دستگاه تصفیه کننده آب خانگی شده و با عبور از فیلتر های مختلف، مواد و املاح مضر را جدا می کند و آب تصفیه شده به شما تحویل می دهد. افزایش جمعیت و آلودگی، باعث آلوده شدن آب های زیرزمینی می شود و اگر آب های زیرزمینی تصفیه نشوند، مشکلات زیادی را به بار خواهند آورد.
آنچه در این مقاله می خوانیم:

دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟

دستگاه تصفیه آب خانگی، یک دستگاه کوچک است که معمولا در منازل و شرکت های کوچک برای تصفیه آب شرب مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه های تصفیه آب قادرند با استفاده از فیلتر های مختلف، سموم و باکتری های موجود در آب را حذف کرده و آبی پاک را به شما تحویل دهند.

کودهای کشاورزی، فاضلاب های صنعتی و خانگی عوامل اصلی آلودگی آب هستند. هر چند تمام دنیا از سیستم تصفیه آب برای تهیه آب قابل شرب استفاده می کنند، اما کافی نیست. زیرا قدرت تصفیه خانه بالا نبوده و تمام آلودگی ها را از بین نمی برد. به همین دلیل، بهتر است از دستگاه تصفیه آب خانگی برای تصفیه مجدد استفاده کرد.

دستگاه تصفیه آب چگونه آب را تصفیه می کند؟

امروزه دستگاه های تصفیه آب مختلفی برای پاکسازی آب وجود دارد که هر کدام با روش های گوناگون، این کار را انجام می دهند. روش اسمز معکوس جدیدترین شیوه برای حذف املاح معدنی است. اما حالا می خواهیم ببینیم دستگاه تصفیه آب چگونه آب را تصفیه می کند؟

فرایند تصفیه آب در مراحل مختلف توسط انواع فیلتر تصفیه آب انجام می شود. در ادامه انواع فیلترها بیان می شود تا هنگام خرید بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

فیلتر پروپیلن PP

فیلتر پروپیلن (PP) مرحله اول تصفیه آب است و ذرات معلق آب مانند گل و لای و رسوباتی که قطر آن ها بیشتر از 5 میکرون هست را از آب جدا می کند. عملکرد فیلتر پروپیلن به گونه ای است که ذرات ریز را در قسمت داخلی و ذرات درشت را در قسمت بیرونی خود جذب می کند.

به فیلتر PP فیلتر الیافی یا فیلتر مرحله اول نیز می گویند. فیلتر الیافی در ضخامت های مختلف برای جامدات معلق در هوا، مورد استفاده قرار می گیرد. فیلتر مرحله اول به دلیل حذف بسیاری از جامدات معلق در آب و هزینه کم، پرکاربرد بوده و برای تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت فیلتر ممبران تایوانی
مطالعه بیشتر

فیلتر کربن پودری UDF

فیلتر کربن پودری (UDF) برای حذف ذرات شیمیایی مانند کلر، هیدروژن سولفید، مواد آلی و… استفاده می شود. در تصفیه خانه های شهری برای تصفیه آب در حجم بالا، از کلر استفاده می کنند که در طولانی مدت به بدن انسان آسیب می رساند و مضر است. به همین دلیل، بایستی با کمک فیلتر های تصفیه کننده مانند فیلتر کربن پودری، کلر را حذف کرد.

برای ساخت فیلتر کربن پودری از پوست گردو و بادام زمینی استفاده می شود، اما بهترین نوع آن از پوست نارگیل است. فیلتر UDF به دلیل قیمت پایین و کارایی بالا، کاربرد زیادی دارد.

فیلتر کربن بلاک CTO

فیلتر کربن بلاک (CTO) ساختاری شبیه به فیلتر کربن پودری دارد و به شکل استوانه با منافذ ریز در بدنه ی خود است. فیلتر CTO علاوه بر حذف کلر، طعم و بوی نامطبوع آب را می گیرد و زمان تعویض آن، به میزان آلودگی آب بستگی دارد.

فیلتر ممبران MEMBRANE

فیلتر ممبران برای دستگاه تصفیه آبی که فرایند اسمز معکوس دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. فیلتر MEMBRANE ساخته شده از چند لایه غشای نیمه تراوا به دور یک لوله است که منافذ بسیار ریز در حد 0.0001 میکرون دارد.

به همین دلیل تنها مولکول های آب از آن عبور کرده و آلاینده ها، میکروب ها، باکتری ها و قارچ ها عبور نمی کنند. از این فیلتر می توان یک تا دو سال، بسته به میزان آلودگی آب استفاده نمود.

فیلتر پست کربن POST CARBON

فیلتر پست کربن (POST CARBON) یا کربن خطی مرحله ی بعدی اسمز معکوس است. پس از اینکه آب از ممبران خارج شد دارای فشار کمی است، از همین رو وارد مخزن می شود.

آب مخزن به دلیل راکد بودن، دچار بوی نامطبوع می شود و وظیفه ی پست کربن، از بین بردن این بو است. فیلتر POST CARBON عمر بیشتری نسبت به فیلتر ممبران دارد، چرا که آب تصفیه شده و پاک از آن عبور می کند.

فیلتر مینرال MINERAL

فیلتر مینرال (MINERAL) وظیفه ی تنظیم PH آب را برعهده دارد. هنگام تصفیه سازی آب، ممکن است املاح معدنی نیز همراه آلاینده ها و آلودگی ها حذف شوند. MINERAL این املاح و مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم را به آب برمی گرداند.

دستگاه های تصفیه کننده آب مناسب برای آپارتمان
مطالعه بیشتر

چه موادی آب را آلوده می کنند؟

آلاینده ها، باکتری ها، رسوبات و میکروب ها کیفیت آب را تحت تاثیر قرار داده و آب آشامیدنی را آلوده می کنند. به همین خاطر دستگاه تصفیه کننده آب خانگی در منازل مسکونی و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد تا آلودگی های آب را حذف کند.

دستگاه های تصفیه آب خانگی دارای انواع متنوعی هستند و هر کدام با توجه به عملکرد و طراحی، در مکان های مختلف برای پاکسازی آب، استفاده می شوند. وظیفه ی تمام این دستگاه ها، جداسازی آلوده کننده های آب لوله کشی و شهری است.

انواع آلوده کننده های آب شهری

گل و لای و رسوبات یکی از انواع آلوده کننده های آب شهری هستند که توسط فیلتر پروپیلن از آب جدا می شوند و آب وارد مرحله بعدی تصفیه می شود. املاح و ترکیبات شیمیایی هم در دسته ی آلوده کننده ها هستند، فیلتر های کربن وظیفه جداسازی این املاح مضر از آب را بر عهده دارند.

فلزات سنگین و عناصری که باعث سختی آب می شوند نیز جزو آلوده کننده ها بوده و نیاز به پاکسازی دارند. فلزات سنگین شامل نیترات، آرسنیک، نیتریت و مواد معدنی می شوند که بایستی توسط فیلتر ممبران از آب حذف شوند.

باکتری ها و میکروب ها، از دیگر آلوده کننده های آب هستند که در آب لوله کشی شهری به دلیل کلر، وجود ندارند و بیشتر در آب های زیرزمینی دیده می شوند. برای از بین بردن میکروب ها و باکتری ها می توان از چراغ UV استفاده کرد تا این نوع آلوده کننده ها نیز از آب پاک شوند.

مشخصات دستگاه تصفیه آب خانگی

پس از بیان انواع آلوده کننده های آب و مراحل جداسازی آن، نوبت به بیان مشخصات دستگاه تصفیه آب خانگی می رسد. دستگاه های تصفیه آب خانگی بایستی دارای تاییدیه NSF باشند تا مورد تایید جوامع بین الملل از نظر سلامت سیستم قرار گیرند.همچنین باید تاییدیه FDA سازمان غذا و دارو آمریکا را داشته باشند.

معرفی انواع مخزن و تانک ذخیره دستگاه های تصفیه کننده آب
مطالعه بیشتر

مشخصات دستگاه های تصفیه کننده و روش های تصفیه آب، دستگاه های تصفیه کننده مناسب را مشخص می کند. به عنوان مثال، مکان هایی که املاح زیادی دارند؛ نیازمند دستگاه اسمز معکوس برای برطرف کردن سختی آب هستند.

دستگاه های تصفیه آب در 6، 7 و 8 مرحله آب را پاکسازی می کنند، هر چه تعداد مراحل بیشتر باشد به معنای کیفیت بیشتر آب خروجی می باشد.

عملکرد دستگاه تصفیه کننده آب خانگی چگونه است؟

دستگاه تصفیه کننده آب خانگی، با از بین بردن آلاینده ها و مواد شیمیایی، کیفیت آب آشامیدنی را بالا برده و املاح سخت آب را حذف می کند. شما می توانید با تهیه ی دستگاه تصفیه کننده آب خانگی، از خرید آب معدنی برای مصارف شخصی بی نیاز شده و سلامتی بدن خود را تضمین کنید.

کارخانه پالایه سازان فرایند توس تولید کننده انواع فیلتر ها و دستگاه های تصفیه آب، با تضمین اصالت کالا است که بهترین محصولات را با مناسب ترین خدمات در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید با اطمینان کامل سیستم تصفیه آب و فیلر تصفیه آب مورد نظر خود را از پالایه سازان تهیه کرده و برای دریافت مشاوره، با کارشناسان ما تماس بگیرید.
دستگاه های تصفیه کننده آب ذرات گل و لای را جدا کرده و بوی نامطبوع آب را می گیرند. همچنین از تبادل یونی جهت پاکسازی آب استفاده می کنند و با حذف یون های منیزیم و جایگزین کردن یون های هیدروژن و سدیم در آب، سختی آب را کاهش می دهند.

آب آلوده سلامتی شما و خانواده عزیزتان را تحت تاثیر قرار می دهد، مخصوصا برای کودکان و سالمندان بسیار مضر و خطرناک است. بنابراین برای پیشگیری از وقوع مشکل های مختلف و تضمین سلامتی خود و خانواده، از دستگاه تصفیه آب مناسب استفاده نمایید.

پالایه سازان توس
پالایه سازان توس

کارخانه پالایه سازان توس بهترین تولید کننده فیلتراسیون و تصفیه است. صادر کننده نمونه استان خراسان. بزرگ ترین تولید کننده خاورمیانه

فیلتر ممبران صنعتی ۸ اینچ

25,000,000 تومان

/5
فیلتر ممبران صنعتی ۴ اینچی

10,000,000 تومان

/5

172,000 تومان

/5
پک ۳ عددی بلوویو

145,000 تومان

/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
حساب من

برای استعلام قیمت

1- انواع فیلترهای تصفیه آب

2- دستگاه تصفیه آب

با شماره تماس بگیرید.