بزرگ ترین کارخانه تولید کننده انواع فیلترهای تصفیه آب
کارخانه تولید کننده انواع فیلترهای تصفیه آب
مشهد، میدان جانباز، برج پاژ، ساختمان اداری ۱، طبقه ۶، واحد ۶۱۴
علت خاموش و روشن شدن دستگاه تصفیه آب خانگی

علت خاموش و روشن شدن دستگاه های تصفیه کننده آب خانگی بدون استفاده کردن

گاهی اوقات متوجه میشویم تصفیه آب به درستی کار نمیکند و دستگاه تصفیه آب به طور مکرر هنگامی که از آن استفاده نمیکنید، خاموش و روشن میشود. علت خاموش و روشن شدن دستگاه تصفیه آب خانگی بدون استفاده کردن، معمولاً به دلیل بروز مشکلات مختلفی رخ میدهد. لازم است برای رفع این مشکل حتما به تعمیرکار مراجعه کنید تا آن را عیب یابی و حل کند.
آنچه در این مقاله می خوانیم:

تشخیص روشن و خاموش شدن دستگاه تصفیه آب بدون دلیل

دلایل زیادی دارد که میتواند باعث خاموش روشن شدن دستگاه تصفیه آب شود، بدین شرح است:

  1. خرابی سوئیچ فشار قوی یا هایپر سوئیچ که باید به سیستم دستور خاموش شدن سریع بدهد، اما نمیتواند این دستور را ارسال کند.
  2. کاهش فشار هوای مخزن میتواند باعث شود، زیرا به دلیل تنظیم نبودن فشار، دستگاه عملکرد مناسب خود را از دست داده و ممکن است خاموش و روشن شود.
  3. خرابی زانویی شیر ممبران در اثر فشار زیاد پمپ دستگاه تصفیه آب و در عین حال فشار آب ورودی به دستگاه باعث میشود آب خروجی از پوسته ممبران زیاد باشد؛ این موضوع باعث ایجاد مشکل میشود.
  4. خرابی پمپ و ترانسفورماتور در صورتی که باعث کاهش فشار و کاهش آب ورودی به فیلتر ممبران شود، میتواند باعث خاموش و روشن شدن دستگاه تصفیه آب خانگی بدون استفاده کردن شود.

برای حل تمامی این مشکلات در تجهیزات تصفیه آب خود، بهتر است دستگاه خود را به یک تکنسین خدمات با تجربه و ماهر نشان دهید.

تغییر فشار آب ورودی به دستگاه

کاهش یا افزایش پی در پی فشار آب ورودی به دستگاه تصفیه آب خانگی میتواند باعث شود که سنسور فشار پایین در آستانه عمل قرار گیرد و در نتیجه دستگاه تصفیه آب روشن و خاموش شود. معمولا این مشکل در خانه های آپارتمانی رخ میدهد و در مناطقی اتفاق میافتد که فشار آب شهری کم است و مصرف آب افزایش پیدا میکند.

خرابی شیر یک طرفه

در دستگاه تصفیه آب خانگی، خروجی آب فیلتر تصفیه آب شده از محفظه فیلتر ممبران به کلید فشار قوی (سنسور) و فیلتر مرحله پنجم متصل میشود. معمولاً در محل اتصال این خروجی و سنسور فشار قوی یک شیر یک طرفه نصب میشود.
وجود شیر یک طرفه از برگشت آب ذخیره شده در مخزن به فیلتر ممبران و در نهایت به خروجی فاضلاب جلوگیری میکند. این شیر معمولاً به صورت اتصال زانویی است. خرابی زانویی یک طرفه و برگشت آب فیلتر شده از مخزن باعث میشود که دستگاه تصفیه آب به طور مداوم کار کند یا به طور مکرر روشن و خاموش شود.

خرید آب معدنی یا خرید دستگاه تصفیه آب؟
مطالعه بیشتر

ایجاد نشتی در دستگاه

در صورت وجود نشتی کوچک در مسیر خروج آب بعد از فیلتر ممبران در دستگاه، آب خروجی از نشتی باعث کاهش فشار آب و در نتیجه چرخش دستگاه تصفیه آب میشود. علت خاموش و روشن شدن دستگاه تصفیه آب خانگی بدون استفاده کردن از آن نشتی در دستگاه می تواند باشد.

خرابی شیر اختلاط

شیر اختلاط در دستگاه تصفیه آب خانگی باید شیر یک طرفه داشته باشد که معمولا در داخل یا نزدیک آن در مسیر آب قرار میگیرد. شیر یک طرفه مانند زانوی یک طرفه ممبران عمل کرده و از برگشت آب از مخزن به پشت و تخلیه منبع تصفیه آب جلوگیری میکند.

خرابی سیستم چهار طرفه تصفیه آب

در دستگاههای تصفیه آب خانگی از شیر چهار طرفه برای کنترل آب ورودی به دستگاه استفاده میشود. خرابی دیافراگم چهار طرفه میتواند باعث روشن و خاموش شدن دستگاه تصفیه آب خانگی بدون استفاده کردن شود.

رفع مشکل روشن و خاموش شدن دستگاه بدون استفاده کردن

برای رفع مشکل روشن و خاموش شدن دستگاه تصفیه آب خانگی بدون استفاده کردن، لازم است در اسرع وقت به کارشناس و تعمیرکار مربوطه دستگاه خود را نشان دهید. به طور کلی باید هر چند وقت یکبار از کارشناسان این حوزه بخواهید که دستگاه تصفیه آب شما را چک کنند.

پالایه سازان توس
پالایه سازان توس

کارخانه پالایه سازان توس بهترین تولید کننده فیلتراسیون و تصفیه است. صادر کننده نمونه استان خراسان. بزرگ ترین تولید کننده خاورمیانه

فیلتر ممبران صنعتی ۸ اینچ

25,000,000 تومان

/5
فیلتر ممبران صنعتی ۴ اینچی

10,000,000 تومان

/5

172,000 تومان

/5
پک ۳ عددی بلوویو

145,000 تومان

/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
حساب من

برای استعلام قیمت

1- انواع فیلترهای تصفیه آب

2- دستگاه تصفیه آب

با شماره تماس بگیرید.