بزرگ ترین کارخانه تولید کننده انواع فیلترهای تصفیه آب
کارخانه تولید کننده انواع فیلترهای تصفیه آب
مشهد، میدان جانباز، برج پاژ، ساختمان اداری ۱، طبقه ۶، واحد ۶۱۴
دلیل صدا زیاد دستگاه تصفیه آب

علت صدای دستگاه های تصفیه کننده آب – حل مشکل صدا دادن دستگاه

اگر یک دستگاه تصفیه آب به درستی نگهداری شود، میتواند 4 تا 5 سال بدون هیچ مشکلی کار کند. پس از آن، ممکن است با مشکلات رایج دستگاه تصفیه آب مواجه شوید. نشت آب تنها مشکل رایج دستگاه تصفیه آب نیست که مردم با آن مواجه هستند. مشکلات مختلفی وجود دارد که ممکن است پس از چند سال استفاده از دستگاه تصفیه آب ایجاد شود، از جمله این موارد می‌توان به طعم و بوی غیرعادی، صدای زیاد دستگاه تصفیه آب و خروجی کند آب اشاره کرد.
آنچه در این مقاله می خوانیم:

دلایل وجود صدای زیاد دستگاه تصفیه آب

دلایل مختلفی برای وجود صدای زیاد دستگاه تصفیه آب می‌توان نام برد. اگر صدای عجیبی از شیر آب دستگاه تصفیه آب خود می‌شنوید، به خصوص پس از تعویض فیلترها، می‌تواند صدا به دلیل خروج هوا از سیستم باشد. همچنین ممکن است به دلیل تغییر فشار آب در سیستم باشد. بلافاصله پس از تعویض فیلتر، اگر سر و صدا فروکش نکرد، با یک متخصص تماس بگیرید تا بررسی کند که آیا لوله به درستی نصب شده است یا خیر. اگر دریچه مخزن آب به درستی بسته نشود، صدا نیز ممکن است تولید شود.

انواع صدای دستگاه تصفیه آب

اگر صدای زیاد دستگاه تصفیه آب شما را اذیت می‌کند در این بخش به بررسی انواع این صداها می‌پردازیم.

  • اگر دستگاه شما صداهای عجیبی تولید می‌کند، نیازی به نگرانی نیست. ممکن است دلایل مختلفی برای صداها وجود داشته باشد؛ بیشتر صداهایی که وجود دارند به علت مسائل جزئی تولید می‌شوند که به راحتی قابل حل هستند. دستگاه تصفیه آب هنگام پردازش آب صداهای خفیفی از خود ایجاد می کند، حتی اگر شیر آب بسته باشد.
  • صدای زمزمه خفیف از دستگاه در هنگام تخلیه آب طبیعی است؛ این صدا به دلیل تغییر فشار در داخل قطعات دستگاه است، زیرا شروع به پردازش آب بیشتر می‌کند.
    وجود صدای خفیف مثل صدای چکه/ غرغر طبیعی است. اگر به تازگی دستگاه نصب شود، هنگامی که مخزن برای اولین بار تحت فشار قرار میگیرد، صدای ناله شنیده میشود که این صدا باید در عرض چند دقیقه متوقف شود.
  • اگر دستگاه تصفیه آب شما صداهای بلند تولید می‌کند، همچنان فشار بالای آب می‌توان مقصر آن باشد. گاهی اوقات، هنگامی که سیستم‌های تصفیه آب از یک مخزن ذخیره آب می‌گیرند، تغییری در فشار ایجاد می‌شود. پس از تثبیت سیستم، صدا از بین می‌رود.
  • یکی دیگر از دلایل صدای زیاد دستگاه تصفیه آب ممکن است خرابی دریچه و فیلتر تصفیه آب باشد. که برای حل این مشکل ابتدا مدتی صبر کرده و بررسی کنید که آیا صدا ادامه دارد یا خیر. اگر صدا قطع شد که می‌تواند به علت فشار موجود باشد. اگر صدای بلند قطع نشد، ممکن بوده ناشی از یک سوپاپ معیوب باشد که نیاز به تعمیر یا تعویض آن است.
کاربرد لامپ UV در تصفیه آب چیست؟
مطالعه بیشتر

حل مشکل صدای زیاد دستگاه تصفیه آب

قبل از انجام هر اقدامی توسط خودتان برای رفع صدای زیاد دستگاه تصفیه آب، بهتر است با نمایندگی شرکت سازنده دستگاه تصفیه خود تماس بگیرید و از آن‌ها کمک بخواهید. شاید علت وجود این صدا درست نصب نشدن فیلتر شما باشد که در این شرایط، تیم آنها می‌تواند به شما کمک کند مشکل را حل کنید. بعضی از شرکت‌ها نماینده‌ای را برای بازرسی به خانه شما می‌فرستند.

اگر راه‌حل اول کارساز نبود، می‌توانید نظر یک متخصص را بپرسید؛ توصیه می‌شود به دنبال یک لوله کش در منطقه خود بروید. لوله کش خوب در مورد انواع مشکلات لوله کشی و دستگاه تصفیه آب آگاهی دارد و می‌تواند به سرعت تشخیص دهد که چه چیزی باعث ایجاد صدا در دستگاه شما می‌شود.

پالایه سازان توس
پالایه سازان توس

کارخانه پالایه سازان توس بهترین تولید کننده فیلتراسیون و تصفیه است. صادر کننده نمونه استان خراسان. بزرگ ترین تولید کننده خاورمیانه

فیلتر ممبران صنعتی ۸ اینچ

25,000,000 تومان

/5
فیلتر ممبران صنعتی ۴ اینچی

10,000,000 تومان

/5

172,000 تومان

/5
پک ۳ عددی بلوویو

145,000 تومان

/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
حساب من

برای استعلام قیمت

1- انواع فیلترهای تصفیه آب

2- دستگاه تصفیه آب

با شماره تماس بگیرید.