بزرگ ترین کارخانه تولید کننده انواع فیلترهای تصفیه آب
کارخانه تولید کننده انواع فیلترهای تصفیه آب
مشهد، میدان جانباز، برج پاژ، ساختمان اداری ۱، طبقه ۶، واحد ۶۱۴
علت نیامدن آب از دستگاه تصفیه آب خانگی

علت نیامدن آب از دستگاه های تصفیه کننده آب خانگی

دستگاه تصفیه آب یکی از راه‌های مطمئن برای تصفیه آب آشامیدنی است. گاهی اوقات این دستگاه در صورت خرابی یا رسوب که می‌تواند علت نیامدن آب از دستگاه تصفیه آب خانگی باشد، مشکلاتی برای مصرف کننده‌ها بوجود می‌آورد. در صورتی که با یکی از این نشانه‌ها مواجه شدید هر چه سریع‌تر برای جلوگیری از خسارت بیش‌تر نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.
آنچه در این مقاله می خوانیم:

دلایل نیامدن آب از دستگاه تصفیه

گاهی امکان دارد آب داخل مخزن تمام شده و شما تمام آب مخزن را مصرف کرده باشید یا زمانی که در منزل نیستید دستگاه را خاموش کردید ولی فراموشتان شده که آن را دوباره روشن کنید. در طی این مدت تمام آب مخزن را مصرف کرده و مخزن خالی است.علت دیگر هم می‌تواند این باشد که آب قطع شده و مخزن فرصتی برای پر شدن ندارد. راه حل این مشکل بسیار ساده است. شما می‌توانید دستگاه را روشن کرده و شیر مخزن را باز بگذارید تا آب داخل مخزن پر شده و دوباره شروع بکار کند.

نداشتن برق در دستگاه تصفیه آب

  • یک علت نیامدن آب از دستگاه تصفیه آب خانگی ، نبود برق در دستگاه بوده و ممکن است دستگاه خاموش باشد و یا یک ایراد یا مشکل در اتصالات برق آن وجود دارد. بهتر است تمام اتصالات را چک کرده و شاخه را بررسی کنید که آیا به درستی وارد پریز شده است یا خیر. همچنین بررسی منبع تغذیه دستگاه اهمیت زیادی دارد .
  • دیگر علت نیامدن آب از این دستگاه، نبود برق در دستگاه تصفیه آب است که می‌تواند به آداپتور های آن اشاره کرد. ممکن است آداپتور ها دچار مشکل و یا سوختگی در اثر نوسانات برق شده باشند.
  • مورد بعدی پمپ دستگاه است که یکی از علت نیامدن آب از دستگاه تصفیه آب خانگی به شمار می‌رود. تمام دستگاه های تصفیه آب یک پمپ فشار داخلی دارند که تشخیص آن در حیطه کاری کارشناسان است. زمانی که دستگاه روشن می‌شود پمپ باید صدایی چرخشی ایجاد کند. اگر این صدا را نشنیدید به احتمال زیاد دستگاه تصفیه شما دچار خرابی است. باید به یک تعمیر کار آن را نشان دهید. اکثر پمپ های فشار غیر قابل تعمیر هستند. تماس با متخصصان این دستگاه می‌تواند کمک بزرگی به شما کند.

کم شدن فشار آب تصفیه آب خانگی

در دستگاه های تصفیه آب دلایل متعددی می‌تواند موجب کم شدن فشار آب شود. یکی از آن دلایل رسوب و گرفتگی لوله ها است. دلایل دیگری هم هستند مثلا فشار هوای داخل مخزن که می‌تواند موجب کم شدن فشار آب شود. از مرسوم‌ترین دلیل کم شدن فشار آب می‌توان به معیوب بودن شیر ورودی دستگاه اشاره کرد. همچنین کم شدن فشار می‌تواند به دلیل کم آبی در خط لوله های آب شهری باشد. سوراخ شدن مخزن نیز یکی دیگر از دلایل کم شدن فشار است. البته دلایل دیگری موجب کم شدن فشار آب دستگاه می‌شوند که برای حل این مشکل بهتر است جهت تعمیر آن به متخصص مراجعه کنید.

بعد از خوردن آب آلوده چه کنیم؟
مطالعه بیشتر

چک کردن شیر ورودی آب دستگاه

اگر احساس می‌کنید دستگاه شما آب بسیار کمی تولید می‌کند، باید از شیر های ورودی آب دستگاه مطمئن شوید که آن‌ها باز باشند یا در صورت بسته بودن شیر ورودی را باز کنید.

چک کردن سلامت شیر خروجی دستگاه

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند موجب کم شدن فشار آب شود خرابی شیر خروجی دستگاه است. ابتدا باید از سلامت شیر خروجی دستگاه خود اطمینان حاصل فرمایید. اگر در کار شیر خروجی اختلال ایجاد شود. بطور مثال مسدود یا خاموش بودن، ممکن است آب قطع شود. یکی دیگر از دلایل مسدود شدن شیر خروجی، رسوب گرفتن فیلترها است. پس، باید از تمیز بودن فیلتر ها اطمینان حاصل فرمایید و هر چند وقت یک بار آن ها را تعویض کنید.

گرفتگی شیر برداشت

قطعه ای که روی سینک ظرفشویی شما قرار می‌گیرد. می‌توانید از طریق آن از آب تصفیه استفاده کنید. برخی اوقات ممکن است این شیر که شیر برداشت نام دارد دچار رسوب و گرفتگی شود. این رسوبات ممکن است به دلیل تعویض نکردن فیلتر ها رخ دهد. همچنین می‌تواند به شیر آب آسیب بزند اما جای نگرانی نیست چون شما می‌توانید با تعویض مغزی آن، را تعمیر کنید.

تماس با سرویس کار دستگاه تصفیه آب

امروزه داشتن دستگاه تصفیه آب امری بسیار ضروری است و هرکس باید این دستگاه را داشته باشد زیرا آب آشامیدنی سالم برای بدن بسیار مفید است. اما گاهی اوقات این دستگاه های تصفیه می‌توانند مشکلاتی برای شما ایجاد کنند مثلا فشار آب کمی دارند یا اصلا آب از آن‌ها خارج نمی‌شود. این امر دلایل متعددی دارد که یکی از این دلایل می‌تواند تعویض نکردن به موقع فیلترها باشد. اگر به مرور زمان این فیلتر ها عوض نشوند می‌تواند به دستگاه آسیب‌های جدی وارد کند و موجب اختلال در کارکرد دستگاه شود بنابراین دقت داشته باشید که حتما به موقع فیلترها را تعویض کنید. برای خرید فیلتر تصفیه آب می توانید از طریق سایت پالایه سازان سفارش خود را ثبت کنید.

معرفی همه برندهای دستگاه های آب در جهان
مطالعه بیشتر

برای دانلود پی دی اف مقاله علت نیامدن آب از دستگاه های تصفیه کننده آب خانگی روی لینک کلیک کنید.

پالایه سازان توس
پالایه سازان توس

کارخانه پالایه سازان توس بهترین تولید کننده فیلتراسیون و تصفیه است. صادر کننده نمونه استان خراسان. بزرگ ترین تولید کننده خاورمیانه

فیلتر ممبران صنعتی ۸ اینچ

25,000,000 تومان

/5
فیلتر ممبران صنعتی ۴ اینچی

10,000,000 تومان

/5

172,000 تومان

/5
پک ۳ عددی بلوویو

145,000 تومان

/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
حساب من

برای استعلام قیمت

1- انواع فیلترهای تصفیه آب

2- دستگاه تصفیه آب

با شماره تماس بگیرید.