بزرگ ترین کارخانه تولید کننده انواع فیلترهای تصفیه آب
کارخانه تولید کننده انواع فیلترهای تصفیه آب
مشهد، میدان جانباز، برج پاژ، ساختمان اداری ۱، طبقه ۶، واحد ۶۱۴
مقایسه و تفاوت دستگاه های تصفیه آب خانگی

مقایسه و تفاوت دستگاه های تصفیه آب خانگی

با توجه به وجود املاح زیاد داخل آب های شهری دستگاه تصفیه آب یکی از ضروری ترین وسایل برای حفظ سلامت خانواده است. دستگاه تصفیه، آلودگی های آب اعم از انواع باکتری ها و مواد شیمیایی را تصفیه می کند و معمولا فیلتر تصفیه آب و روش های مختلفی برای پاکسازی دارد. با پیشرفت صنعت، دستگاه های تصفیه آب نیز پیشرفت کرده اند و دارای امکانات زیادی هستند. از آنجایی که هر کدام از آن ها دارای کاربرد و انواع متفاوتی هستند، ابتدا بایستی با انواع سیستم های تصفیه آب خانگی آشنا شده، سپس دستگاه ها را با یکدیگر مقایسه کنیم.
آنچه در این مقاله می خوانیم:

انواع سیستم های تصفیه آب خانگی

سیستم تصفیه آب خانگی باعث بهبود کیفیت آب شده و با حذف آلودگی های آب، به محیط زیست کمک می کند. سیستم های تصفیه، در انواع گوناگون به بازار عرضه می شوند که هر یک ویژگی های مخصوص به خود دارند.

دستگاه های تصفیه آب خانگی با دو روش اولترافیلتراسیون و اسمز معکوس فرایند تصفیه سازی را انجام می دهند. بنابراین در ابتدا این دو روش را با یکدیگر مقایسه کرده و تفاوت های آن ها را بیان می کنیم.

تفاوت دستگاه تصفیه آب خانگی مخزن دار و بدون مخزن

دستگاه تصفیه آب خانگی بدون مخزن، سیستم اولترافیلتراسیون (UF) است که آب های لوله کشی شهری را تصفیه می کند. سیستم اولترافیلتراسیون، مواد جامد مانند گل و لای آب های لوله کشی را از بین می برد؛ اما دارای شیر برقی و شیر تنظیم نیست.

تصفیه آب UF مخزنی برای نگهداری آب ندارد و املاح مضر مانند نیترات، آرسنیک و آلومینیوم را حذف نمی کند. این دستگاه در زیر سینک آشپزخانه نصب شده و استفاده از آن بسیار مقرون به صرفه است، چرا که پمپ نداشته و فیلترهایی با قیمت مناسب دارد.

در مقابل آن، دستگاه تصفیه آب مخزن دار خانگی اسمز معکوس (RO)، با فیلتر ممبران آب را تصفیه می کند. این روش، جدید ترین روش برای تصفیه سازی آب است، زیرا با استاندارد های جهانی تطابق دارد.

بر خلاف اولترافیلتراسیون، اسمز معکوس از برق برای تصفیه سازی آب استفاده می کند و دارای مخزن و پمپ نیز هست. دستگاه تصفیه آب خانگی RO، ابتدا املاح مضر آب را حذف کرده و بو و طعم آب را بهبود می بخشد، سپس املاح مفید مانند بی کربنات، پتاسیم و… را به آب اضافه می کند تا سختی آب کاهش چشمگیر پیدا نکند.

روش اسمز معکوس به نسبت اولترافیلتراسیون هزینه های بیشتری دارد، چرا که فیلترهای آن قیمت بالایی دارند. اما به دلیل داشتن مخزن زمان زیادی صرف پر شدن مخزن می شود، در صورتی که اولترافیلتراسیون، آب را در همان لحظه تصفیه می کند.

هوزینگ فیلتر ممبران یا پوسته ممبران چیست و چه کاربردی دارد؟
مطالعه بیشتر

مقایسه قطعات سیستم تصفیه آب مخزن دار و بدون مخزن

سیستم تصفیه آب مخزن دار، از لحاظ نوع قطعات تفاوت زیادی با سیستم بدون مخزن دارد. تصفیه آب بدون مخزن شامل هوزینگ، شاسی دستگاه، شلنگ، شیر برداشت و فیلتر تصفیه آب می شود.

دستگاه تصفیه مخزن دار، علاوه بر داشتن این قطعات، شامل شیر برقی دستگاه، شیر اتومات، گیج فشار، پساب فاضلاب، پمپ و مخزن می شود. سیستم مخزن دار قیمت بیشتری به نسبت سیستم بدون مخزن دارد و آب با کیفیت تری ارائه می دهد.

فیلترهای دستگاه تصفیه آب، بر روی کیفیت آب بسیار تاثیر گذار هستند و مهم ترین عامل برای افزایش قیمت دستگاه تصفیه آب می باشند. البته تعداد فیلتر آب بیشتر، لزوما به معنای آب بهتر نیست، بلکه نوع فیلتر بر روی کیفیت آب خروجی از دستگاه، موثر است.

تفاوت تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی، عملکردی مشابه تصفیه آب خانگی دارد؛ اما ظرفیت آن بیشتر بوده و روزانه 800 لیتر آب تصفیه می کند. همچنین تصفیه آب های نیمه صنعتی، سرعت بالاتری دارند؛ به همین خاطر برای تولید آب تصفیه شده بیشتر، از آن استفاده می شود.

سیستم تصفیه آب نیمه صنعتی با استفاده از حداقل 5 فیلتر، تمام املاح آب و بو و رنگ نامطبوع را می گیرد و قیمت بالاتری به نسبت تصفیه آب خانگی دارد. از تصفیه آب خانگی، در مجتمع مسکونی و شرکت ها استفاده می شود. در حالی که سیستم تصفیه آب نیمه صنعتی، برای مکان های بزرگ تر با مصرف بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد.

فرق تصفیه آب با آب شیرین کن

برای اینکه تفاوت تصفیه آب یا آب شیرین کن را متوجه شویم، ابتدا باید با مفاهیم آب شور و آب سنگین آشنا شویم. آب شور، به آبی می گویند که به دلیل داشتن حجم زیادی از نمک، برای کشاورزی و شرب مناسب نیست. به همین دلیل نیازمند دستگاه آب شیرین کن برای رفع شوری است.

معرفی مخزن تصفیه کننده آب خانگی
مطالعه بیشتر

آب سنگین، به آبی می گویند که املاح معدنی زیادی دارد و استفاده مکرر از آن باعث به خطر افتادن سلامتی انسان می شود. منظور از املاح معدنی زیاد، اتم هایی است که از اتم ها و مولکول های آب سنگین تر هستند.

سیستم تصفیه آب، املاح معدنی زیاد را پاکسازی می کند؛ اما نمی تواند نمک آب را تصفیه کند. در صورتی که دستگاه های آب شیرین کن علاوه بر حذف املاح، آب را کاملا شیرین و تمیز می کنند. به همین خاطر از آب شیرین کن می توان برای تصفیه آب استفاده کرد، ولی از تصفیه آب نمی توان به عنوان آب شیرین کن استفاده نمود.

جمع بندی

دستگاه های تصفیه آب خانگی از نظر نوع فیلتر، فرایند تصفیه و قابلیت های حذف آلودگی های شیمیایی و میکروبی با یکدیگر متفاوت هستند. انتخاب تصفیه آب مناسب، بستگی به نیازهای خانواده و نوع آلودگی های موجود در آب دارد.

به همین دلیل هنگام انتخاب سیستم تصفیه آب خانگی به معیارهای و قابلیت های آن توجه کرده و امکانات هر کدام را در اولویت قرار دهید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

کارخانه پالایه سازان فرایند توس تولید کننده انواع فیلتر آب و دستگاه تصفیه آب است. اگر قصد خرید بهترین دستگاه ها و فیلترهای تصفیه آب با قیمت مناسب و ضمانت اصالت کالا را دارید، با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول کاربران درباره مقایسه و تفاوت دستگاه های تصفیه آب خانگی

آیا دستگاه های تصفیه آب خانگی برای استفاده در مناطق شور مناسب هستند؟

مناطق شور نیازمند آب شیرین کن هستند و از دستگاه های تصفیه آب خانگی نمی توان برای شیرین کردن آب استفاده کرد.

آیا دستگاه های تصفیه آب خانگی قابلیت حذف فلزات سنگین را دارند؟

بله، برخی از دستگاه های تصفیه آب خانگی مانند دستگاه اسمز معکوس (RO) قابلیت حذف فلزات سنگین را دارد. البته عملکرد سیستم های تصفیه آب در حذف فلزات سنگین، به نوع و میزان فلزات موجود در آب بستگی دارد. به همین خاطر قبل از خرید دستگاه تصفیه آب با مشاوران ما مشورت کرده و راهنمایی بگیرید.

عمر مفید دستگاه تصفیه آب چقدر است؟
مطالعه بیشتر

تفاوت قیمت دستگاه های تصفیه آب خانگی با کیفیت بالا و پایین چقدر است؟

هر چه دستگاه های تصفیه آب کیفیت بالاتری داشته باشند، توانایی بیشتری برای تصفیه دارند و قیمت آن ها بیشتر است. در صورتی که دستگاه های تصفیه با کیفیت پایین قیمت کمتری داشته و قاعدتا قیمت پایین تری نیز دارند.

پالایه سازان توس
پالایه سازان توس

کارخانه پالایه سازان توس بهترین تولید کننده فیلتراسیون و تصفیه است. صادر کننده نمونه استان خراسان. بزرگ ترین تولید کننده خاورمیانه

فیلتر ممبران صنعتی ۸ اینچ

22,500,000 تومان

/5

168,000 تومان

/5
پک ۳ عددی بلوویو

145,000 تومان

/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
حساب من

برای استعلام قیمت

1- انواع فیلترهای تصفیه آب

2- دستگاه تصفیه آب

با شماره تماس بگیرید.