بزرگ ترین کارخانه تولید کننده انواع فیلترهای تصفیه آب
کارخانه تولید کننده انواع فیلترهای تصفیه آب
مشهد، میدان جانباز، برج پاژ، ساختمان اداری ۱، طبقه ۶، واحد ۶۱۴
دستگاه تصفیه آب مناسب برای آپارتمان

دستگاه های تصفیه کننده آب مناسب برای آپارتمان

حذف املاح و مواد معدنی در آب آشامیدنی مقوله بسیار مهمی برای سلامتی است. با انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب مناسب برای آپارتمان از سلامت کامل آب آشامیدنی مطمئن می‌شوید. مکانیسم اثر این فیلتر دستگاه تصفیه آب به صورت جذب شن و ماسه و عبور آب سالم از فیلترهای آن است.
آنچه در این مقاله می خوانیم:

فیلتر دیسکی

یکی از بهترین دستگاه‌ها برای حذف ذرات مضر و معلق در آب است که این فیلترها از تعدادی صفحه که روی هم قرار گرفته‌اند ساخته شده است. این فیلتر بر اساس نیروی گریز از مرکز جداسازی می‌شود. شیارهای موجود در آن وظیفه عبور آب و باقی ماندن ذرات معلق در آن را به عهده دارند. بهترین مزیت این فیلترها سادگی نصب آن، حجم کم و امکان شستشوی مجدد بدون نیاز به تعویض است. یکی از ویژگی‌های این دستگاه اندازه ذراتی است ک به وسیله آن از آب جدا می‌شوند. به طور مثال بیش‌تر فیلترهای دیسکی توان حذف ذرات بالای 100 میکرون را دارند و برای حذف ذرات با سایز کوچکتر باید از روش فیلتراسیون در مراحل بعدی استفاده کنید.

دستگاه تصفیه آب شنی

یکی از رایج‌ترین دستگاه تصفیه آب مناسب برای آپارتمان بوده که برای حذف گل و لای آب بسیار مناسب است. البته این دستگاه برای شن و ماسه کاربرد ندارد و برای این‌کار از فیلتر دیسکی استفاده کنید. هنگامی که آب چاه هم گل و لای دارد و هم شن و ماسه، ابتدا می‌بایست از یک فیلتر دیسکی و در ادامه از فیلتر شنی استفاده کنید. عملیات شستشوی معکوس فیلتر شنی هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک انجام می‌شود ک با توجه به نوع شیر کنترل نصب شده روی فیلتر امکان پذیر است. قدرت جداسازی ذرات معلق این سیستم بسته به فیلتراسیون استفاده شده در داخل آن بین 50 تا 100 میکرون است.

فیلتر الیافی

فیلترهای الیافی از جنس پلی پروپیلن ساخته شده که از ساده‌ترین دستگاه تصفیه به شمار می‌رود. این فیلترها اجازه ورود ذرات معلق را به داخل بدنه خود می‌دهند و به این دلیل توانایی جذب و حذف بیش‌تری از مواد معلق را دارند. این فیلترها دارای انواع مختلفی مانند فیلترهای نخ تابیده یا پلی پروپیلن هستند که بعد از جذب این ذرات و نفوذ آن‌ها در فیلتر و به دنبال افزایش افت فشار خط، باید با فیلتر جدید آن‌ها را جایگزین کنید.

فیلتر آب چه تفاوتی با دستگاه تصفیه دارد؟
مطالعه بیشتر

دستگاه تصفیه آب مناسب برای آپارتمان الیافی معمولا با توجه به تراکم آن‌ها دارای قابلیت حذف ذرات حدود 5 و حتی کی میکرون را داشته و به همین دلیل بیش‌ترین قدرت جذب ذرات معلق را دارند. نکته مهمی که باید در خصوص این دستگاه توجه کنید این است که در صورت بالا بودن ذرات معلق در آب به طور مثال وجود شن و ماسه، نباید از این فیلتر استفاده کنید چرا که فیلتر الیافی به سرعت کثیف شده و تعداد دفعات تعویض آن بالاتر می‌رود. در این صورت باید از ترکیب انواع فیلترها استفاده کنید.

دستگاه تصفیه آب آپارتمان کربنی

این دستگاه تصفیه معمولا برای حذف مواد آلی و حذف کلر اضافه در آب در آب شهری یا آب چاه استفاده می‌شود. فیلتر کربن فعال به صورت گسترده در تصفیه خانه آب آشامیدنی نیز آن را به کار می‌برند که دو نوع کربن دانه‌ای و کربن فعال پودری دارد. اثر بخشی هر دو دستگاه بسیار عالی است اما کربن فعال پودری به دلیل برخورداری از سطح تماس بالاتر با سیال نسبت به دانه‌ای قدرت جذب بالاتری دارد. عملکرد فیلترهای کربن به دو عامل میزان کربن و زمان تماس سیال با کربن بستگی زیادی دارد.

فیلتر کربن کارتریجی

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای حذف کلر و بو از آب استفاده از دستگاه تصفیه آب مناسب برای آپارتمان فیلتر کارتریجی است. این فیلترها مانند فیلترهای الیافی در داخل هوزینگ قرار می‌گیرند و پس از مدتی تعویض می‌شوند. فیلتر کربن کارتریجی بعد از فیلتر الیافی به عنوان پیش تصفیه کاربرد دارند و در دو نوع کربن گرانول و بلاک به صورت سه مرحله‌ای در مسیر خط لوله آب قرار می‌گیرند. ظرفیت این فیلترها به اندازه فیلتر کربنی داخل مخزن FRP نیست ولی به دلیل مقرون به صرفه بودن بسیار مورد پسند است.

دستگاه سختی گیر رزینی

یک از رایج‌ترین آلاینده‌های آب، سختی آن بوده که این سختی به دلیل وجود کاتیون‌های مثبت در آب است. بیش‌ترین مقدار سختی به کلسیم و منیزیم بازمی‌گردد که علت آن عبود آب از مسیر آهک محسوب می‌شود. وجود این سختی نشانه‌هایی دارد.

  • ایجاد رسوب در تجهیزات لوله کشی آپارتمان
  • کاهش اثر مواد شوینده
  • ایجاد رسوب روی ظروف
  • خشکی و خارش پوست
  • کاهش حالت پذیری موهای سرتان
  • لکه‌های سفید صابون روی دیوار سرویس بهداشتی
4 تفاوت فیلتر مینرال و قلیایی
مطالعه بیشتر

تهیه دستگاه تصفیه آب مناسب برای آپارتمان

حذف املاح موجود در آب اهمیت زیادی دارد که این‌ کار توسط دستگاه تصفیه آب مناسب برای آپارتمان انجام می‌گیرد. سختی آب یکی از مشکلات موجود در آن است که با خرید فیلتر تصفیه آب می‌توانید از این مضرات در امان بمانید. به طور مثال مهم‌ترین مضرات آن عبارت اند از خشکی پوست، عدم حالت پذیری مو و لکه‌های سفید صابون روی دیوار سرویس بهداشتی.

پالایه سازان توس
پالایه سازان توس

کارخانه پالایه سازان توس بهترین تولید کننده فیلتراسیون و تصفیه است. صادر کننده نمونه استان خراسان. بزرگ ترین تولید کننده خاورمیانه

فیلتر ممبران صنعتی ۸ اینچ

25,000,000 تومان

/5
فیلتر ممبران صنعتی ۴ اینچی

10,000,000 تومان

/5

172,000 تومان

/5
پک ۳ عددی بلوویو

145,000 تومان

/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
حساب من

برای استعلام قیمت

1- انواع فیلترهای تصفیه آب

2- دستگاه تصفیه آب

با شماره تماس بگیرید.