بزرگ ترین کارخانه تولید کننده انواع فیلترهای تصفیه آب
کارخانه تولید کننده انواع فیلترهای تصفیه آب
مشهد، میدان جانباز، برج پاژ، ساختمان اداری ۱، طبقه ۶، واحد ۶۱۴
آچار هوزینگ ممبران چیست

آچار هوزینگ ممبران چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانیم:

آچار هوزینگ ممبران چیست؟ ابتدا باید یادآور شویم که یکی از حیاتی‌ترین اقدامات سرویس دستگاه تصفیه آب، تعویض فیلترها است. فیلترهای کارتریجی داخل محفظه‌ای استوانه‌ای به اسم هوزینگ قرار دارند. این محفظه یک درب محکم دارد. پس برای تعویض فیلتر باید ابتدا این درب را باز کرد تا فیلتر خارج شود.

آچار هوزینگ ممبران مختص باز کردن درب هوزینگ این فیلتر است. این ابزار ساده، فشار دست را به صورت یکنواخت به سطح درب و بدنه هوزینگ وارد می‌کند. اگر بدون وجود این ابزار سعی کنید در یا هد هوزینگ را باز کنید، احتمالاً یک ترک روی بدنه یا در به جای می‌ماند.

در این مطلب از پالایه سازان، با کاربرد آچار هوزینگ ممبران، انواعی که دارد و همین‌طور نحوه استفاده از آن آشنا می‌شویم.

آچار هوزینگ ممبران

کاربرد باز کردن درب محفظه نگهدارنده فیلتر ممبران
جنس پلاستیک فشرده
نحوه استفاده

باز کردن درب: گیر دادن آچار دور درب هوزینگ و چرخاندن در خلاف جهت عقربه‌های ساعت

بستن درب: چرخاندن آچار دور درب هوزینگ در جهت عقربه‌های ساعت

کاربرد آچار هوزینگ ممبران چیست؟

فیلترهای دستگاه تصفیه آب عمر محدودی دارند. با تعویض به موقع آنها می‌توانید عمر مفید سیستم را افزایش دهید. از طرفی فیلترهایی که از نوع کارتریجی هستند، داخل محفظه‌ای به اسم هوزینگ قرار می‌گیرند. هوزینگ یک قطعه استوانه‌ای‌شکل است. برای تعویض فیلترها باید آنها را از داخل هوزینگ خارج کرد. خوشبختانه این کار را می‌توان در خانه و بدون دانش تخصصی هم انجام داد. اما به کمک یک ابزار مهم، یعنی آچار هوزینگ.

آچار هوزینگ قطعه بسیار ساده‌ای است که اغلب از پلاستیک فشرده ساخته می‌شود. این قطعه داخل هد محفظه فیلترها چفت می‌شود. سپس می‌توانید آچار را بچرخانید تا هد باز شود. سپس فقط کافی است فیلتر قبلی را خارج کرده و فیلتر جدید را جایگزین کنید.

دقت کنید که این آچار مختص محفظه نگهدارنده فیلترها است و نه خود فیلترها. محفظه نگهدارنده یا هوزینگ، یک استوانه است که فیلتر داخل آن قرار می‌گیرد. بنابراین برای تعویض فیلتر، باید درب این محفظه را با آچار مخصوص باز کنید. آچار هوزینگ ممبران نیز مختص باز کردن محفظه‌ای است که فیلتر ممبران را داخل خود جای داده است.

قسمت‌های مختلف آچار هوزینگ ممبران

قسمت‌های مختلف این ابزار به ترتیب زیر هستند:

1. دسته

این قسمتی است که فشار روی آن وارد می‌شود تا درب باز شود. در واقع فشار واردشده به درب فیلتر، از این قسمت منتقل می‌شود. بنابراین مقاومت و استحکام آن بسیار مهم است. اگر دقت کنید زائده‌های کوچکی را روی دسته می‌بینید که مقاومت آن را بیشتر کرده‌اند.

2. حلقه آچار

این قسمت دایره‌‌ای‌شکل و برای انتقال فشار است. یعنی فشار دست را به درب محفظه وارد می‌کند. این همان بخشی است که باید در هد هوزینگ محکم شود. قطر این دایره از قطر درب محفظه کمی بیشتر است تا بتواند درب را داخل خود جای دهد.

3. گیره آچار

هدف این گیره‌ها این است که آچار و هد هوزینگ به خوبی داخل یکدیگر چفت شوند. این گیره‌ها نیز فشار دست را به طور مستقیم به بدنه هوزینگ منتقل می‌کنند.

انواع آچار هوزینگ

انواع آچار هوزینگ ممبران

آچارهای هوزینگ ممبران معمولاً مشابه هستند. اما شکل دقیقشان به تولیدکننده بستگی دارد.

 

این قطعه ساده و کاربردی در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی تولید می‌شود. این که یک آچار چه شکلی داشته باشد، به محل قرارگیری و شرکت تولیدکننده بستگی دارد.

البته مهم‌ترین تفاوت این آچارها در این است که برای باز کردن محفظه کدام فیلتر کاربرد دارند. بنابراین آچار هوزینگ ممبران که مختص باز کردن همین فیلتر است، معمولاً شکلی ثابت دارد. در صورت خرید فلیتر ممبران 4 اینچی یا فیلتر ممبران 8 اینچی باید آنها را با آچار مختص آنها باز کنید.

ضمن این که گاهی اوقات با تهیه فیلتر ممبران، این قطعه را هم تحویل خواهید گرفت. اما اگر هم این ابزار را نداشتید، می‌توانید از فروشنده‌های دستگاه یا فیلترهای تصفیه آب آن را تهیه کنید.

چرا باید از آچار هوزینگ ممبران استفاده کنیم؟

اما با وجود این که می‌دانیم آچار هوزینگ ممبران چیست، شاید بپرسید که وجود این قطعه چه لزومی دارد؟ گاهی اوقات افراد سعی می‌کنند درب محفظه را با دست و بدون کمک هیچ ابزاری باز کنند. در این صورت پس اهمیت آچار هوزینگ ممبران چیست؟  باید بدانید که باز کردن درب این قطعه با دست، در بیشتر موارد به آن آسیب وارد می‌کند.

این درب محکم است. از طرفی بعد از مدتی نیز به دلیل تشکیل رسوبات، محکم‌تر هم می‌شود. پس احتمالاً باید فشار زیادی روی آن وارد کنید تا باز شود. همین فشار زیاد هم باعث می‌شود که درب یا بدنه ترک بردارند. دقت کنید که وجود یک ترک، هر چند کوچک روی درب یا بدنه هوزینگ، کارایی آن را دچار اختلال می‌کند.

بنابراین هرگز سعی نکنید که محفظه فیلتر ممبران یا هر فیلتر دیگری را بدون وجود آچار مخصوص باز کنید. حتی به آچارهای دیگر هم متوسل نشوید و فقط با آچار مخصوص هوزینگ ممبران کار کنید. این ابزار فشار زیاد را به صورت یکنواخت و متناسب دورتادور درب وارد می‌کند.

نحوه باز کردن درب هوزینگ ممبران با آچار

ابتدا آچار را به راحتی دور درب جا بیندازید. سپس برای باز کردن هد هوزینگ، آچار را به آرامی در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. روی بیشتر آچارها جهت چرخش برای باز یا بسته کردن این محفظه نقش بسته است. در نهایت برای بستن درب آچار را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.

موقع بستن هوزینگ به وجود اورینگ نیز دقت کنید. اورینگ باید دور دهانه یا همان هد هوزینگ بسته شود تا اجازه عبور و مرور آب را ندهد. همان‌طور که بالاتر هم اشاره کردیم، بحث آب‌بندی هوزینگ و عدم نشت آب از آن بسیار مهم است.

دقت کنید که موقع باز و بسته کردن این در، نیازی به فشار و زور زیاد نیست. به خصوص موقع بستن درب همین که در جای خود محکم شد کافی است و سعی نکنید آن را بیشتر بچرخانید.

در آخر

اکنون که می‌‌دانیم آچار هوزینگ ممبران چیست، اگر برای انتخاب این قطعه یا تهیه انواع فیلترها به کمک نیاز دارید، پالایه سازان مشتاقانه منظر تماس شما است. کافی است با شماره 051۳۷۶۰۳۷۲۰ تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

پرسش‌های پرتکرار

1. برای باز کردن کدام فیلترها به آچار هوزینگ نیاز داریم؟

معمولاً فیلتر ممبران و فیلترهای پیش‌تصفیه از نوع کارتریجی هستند. پس برای تعویض آنها به این ابزار نیاز داریم.

2. آیا می‌توان فشار زیادی را روی آچار هوزینگ ممبران وارد کرد؟

خیر، درست است که این ابزار اهرمی برای انتقال فشار است، اما با وجود این قطعه باز هم نباید فشار زیادی را روی درب هوزینگ وارد کنید.

پالایه سازان توس
پالایه سازان توس

کارخانه پالایه سازان توس بهترین تولید کننده فیلتراسیون و تصفیه است. صادر کننده نمونه استان خراسان. بزرگ ترین تولید کننده خاورمیانه

فیلتر ممبران صنعتی ۸ اینچ

25,000,000 تومان

/5
فیلتر ممبران صنعتی ۴ اینچی

10,000,000 تومان

/5

172,000 تومان

/5
پک ۳ عددی بلوویو

145,000 تومان

/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
حساب من

برای استعلام قیمت

1- انواع فیلترهای تصفیه آب

2- دستگاه تصفیه آب

با شماره تماس بگیرید.