بزرگ ترین کارخانه تولید کننده انواع فیلترهای تصفیه آب
کارخانه تولید کننده انواع فیلترهای تصفیه آب
مشهد، میدان جانباز، برج پاژ، ساختمان اداری ۱، طبقه ۶، واحد ۶۱۴
بررسی دلایل افت فشار آب دستگاه تصفیه کننده

بررسی دلایل افت فشار آب دستگاه تصفیه کننده

دستگاه تصفیه آب که زیر سینک نصب می شوند، دارای پمپ و مخزن هستند. برخلاف تصور افراد که گمان می کنند، کمبود فشار دستگاه تصفیه آب به پمپ بستگی دارد، افت فشار آب به مخزن دستگاه مربوط می شود. وظیفه ی پمپ آب موجود در تصفیه آب، افزایش فشار آب نیست بلکه از آنجایی که فیلتر دستگاه، بافت های ریز دارد نیازمند پمپ برای عبور آب از آن است. به همین دلیل برای بررسی دلایل افت فشار آب دستگاه تصفیه، بایستی کارکرد مخزن تصفیه آب را بررسی کرد تا دلایل کم شدن فشار آب مشخص شود.
آنچه در این مقاله می خوانیم:

دلایل کم شدن فشار آب خروجی از دستگاه تصفیه

مخزن تصفیه آب پس از تکمیل فرآیند فیلتراسیون، آب تصفیه شده را نگه می دارد تا مصرف کننده در صورت نیاز از طریق شیر برداشت به آن دسترسی داشته باشد. مخزن های دستگاه از نوع تحت فشار هستند تا آب مصرفی مکان های مختلف را تامین کنند. اگر دستگاه تصفیه با افت فشار آب مواجه است بایستی، مخزن آب بررسی شده و علل آن مشخص شود.

جهت بررسی دلایل کمبود فشار، دستگاه تصفیه کننده را از برق بکشید و شیر مخزن را ببندید. شلنگ مخزن را خارج کرده و مخزن را برای بررسی فشار آن، به محلی مناسب ببرید.

سپس شیر منبع را باز کرده و فشار آن را بسنجید. اگر فشار بالایی داشت و پس از خروج آب، وزن نهایی کاهش یافت، مخزن مشکلی ندارد. اما اگر وزن نهایی کاهش پیدا نکرد یا طبیعی به نظر نرسید، احتمالا منبع دستگاه دارای مشکل است.

علت بالا نرفتن فشار تصفیه آب خانگی

مهم ترین دلایل کاهش و افت فشار آب دستگاه تصفیه آب خانگی به شرح زیر می باشد:

1- پارگی دیافراگم مخزن آب

مخزن تصفیه آب یک پرده به نام دیافراگم یا تیوپ مخزن دارد که بخش هوا و آب را از هم جدا می کند. تیوپ مخزن ممکن است به خاطر عواملی مانند فشار زیاد درون تیوپ، خوردگی، سایش و خطا در نصب دچار پارگی شود.

پارگی دیافراگم باعث مخلوط شدن آب و هوا در محفظه داخلی دستگاه شده و همین مسئله عملکرد تصفیه آب را تحت تاثیر قرار می دهد؛ چرا که هوا و آب مخلوط شده همزمان با هم از شیر برداشت خارج می شوند و موجب افت فشار آب خواهند شد.

2- رسوب و پیچش شلنگ دستگاه تصفیه

با گذشت زمان، رسوبات در شلنگ آب ته نشین شده و مانع از عملکرد درست دستگاه تصفیه آب می شوند. همچنین پیچش شلنگ تصفیه آب نیز ممکن است باعث افت فشار شود. به منظور جلوگیری از بروز این مشکلات، شلنگ دستگاه را چک کرده و به موقع آن را تعویض کنید.

معرفی انواع مخزن و تانک ذخیره دستگاه های تصفیه کننده آب
مطالعه بیشتر

3- مسدود شدن فیلتر تصفیه آب

پس از گذشت چند سال، رسوبات نامحلول آب، گل و لای، شن و ماسه، لجن، جلبک، فلزات و سایر ناخالصی ها در فیلترهای تصفیه ته نشین شده و مسیر تصفیه فیلتر را مسدود می کنند. این مسئله، میزان و فشار آب تولیدی را کاهش می دهد و باید قبل از بروز چنین مشکلی، فیلترهای تصفیه آب تعویض شوند.

4- کمبود فشار آب ورودی به دستگاه

اگر چه وظیفه ی ثابت نگه داشتن فشار آب، بر عهده ی پمپ است، اما اگر آب ورودی به دستگاه کم فشار باشد، راندمان دستگاه پایین آمده و افت فشار پیدا می کند. البته دستگاه های تصفیه آب در صورت کمبود آب ورودی توسط سوئیچ هایی که دارند، به صورت خودکار خاموش می شوند.

5- کم شدن هوای فشرده داخل مخزن

هوای فشرده داخل مخزن امکان دارد با مرور زمان کم شده و نیاز به شارژ مجدد داشته باشد. با کم شدن هوای فشرده، فشار آب دستگاه تصفیه کاهش یافته و مخزن به طور کامل خالی از آب نمی شود. هنگامی که چنین مشکلی به وجود می آید بایستی مخزن را با استفاده از تلمبه هوا دوباره شارژ کرد.

نحوه تنظیم فشار دستگاه تصفیه آب

بیشتر دستگاه های تصفیه آب خانگی گیج فشار سنج دارند تا فشار آب را نشان دهد. این فشار نمایش داده شده بر روی فشار آب خروجی از دستگاه موثر است، به همین دلیل برای عملکرد بهتر دستگاه، باید به آن توجه کرده و در صورت افت فشار آن را رفع کرد.

شارژ باد مخزن دستگاه تصفیه آب

کاهش فشار هوای داخل مخزن، در خروج آب تصفیه شده از دستگاه مشکل ایجاد می کند و به همین دلیل بایستی باد درون منبع را دوباره شارژ کرد.به منظور این کار ابتدا صبر کنید تا آب ذخیره شده تمام شود، سپس دستگاه را خاموش کرده و مخزن را از دستگاه کاملا خارج کنید. پس از آن یک پمپ هوا با فشار مناسب آماده کنید. فشار مناسب برای شارژ مخزن بادی دستگاه حدود 40 تا 45 پوند بر اینچ مربع است.

مشخصات و خرید هوزینگ ممبران 400 گالن
مطالعه بیشتر

پمپ هوا را در مجرای ورودی هوای مخزن قرار داده و هوای درون منبع را افزایش دهید. بعد از چند دقیقه، فشار هوای داخل مخزن به حد مناسبی می رسد. پس از آن که فرایند شارژ باد تمام شد، بایستی فشار هوای درون منبع را با فشار سنج بررسی کرد.

در نهایت پس از شارژ باد مخزن، دستگاه را به مدت چند دقیقه روشن کنید تا فشار هوای داخل مخزن به حالت عادی برگشته و دستگاه بتواند به صورت بهینه کار کند. البته بهتر است برای هواگیری مخزن از نیرو های مجرب و متخصص کمک بگیرید، تا تمامی کارها به درستی انجام شود.

کارخانه پالایه سازان فرآیند توس تولید کننده و عرضه کننده دستگاه و فیلتر تصفیه آب با کیفیت و مرغوب در بازار ایران است. کلیه محصولات پالایه سازان شامل پشتیبانی و خدمات پس از فروش می شود و شما می توانید برای رفع مشکلات احتمالی خود و خرید محصولات، با کارشناسان ما تماس گرفته و خدمات لازم را دریافت کنید.

پالایه سازان توس
پالایه سازان توس

کارخانه پالایه سازان توس بهترین تولید کننده فیلتراسیون و تصفیه است. صادر کننده نمونه استان خراسان. بزرگ ترین تولید کننده خاورمیانه

فیلتر ممبران صنعتی ۸ اینچ

25,000,000 تومان

/5
فیلتر ممبران صنعتی ۴ اینچی

10,000,000 تومان

/5

172,000 تومان

/5
پک ۳ عددی بلوویو

145,000 تومان

/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
حساب من

برای استعلام قیمت

1- انواع فیلترهای تصفیه آب

2- دستگاه تصفیه آب

با شماره تماس بگیرید.