بزرگ ترین کارخانه تولید کننده انواع فیلترهای تصفیه آب
کارخانه تولید کننده انواع فیلترهای تصفیه آب
مشهد، میدان جانباز، برج پاژ، ساختمان اداری ۱، طبقه ۶، واحد ۶۱۴
دلایل نشت هوزینگ دستگاه تصفیه آب

دلایل نشت هوزینگ دستگاه های تصفیه کننده آب

دلایل نشت هوزینگ دستگاه تصفیه آب می تواند مسائل گوناگونی باشد و برای رفع مشکل نیاز است که علت نشتی شناسایی شده و برای اصلاح آن اقدام کرد. از نقص در نصب گرفته تا شکستن و ترک هوزینگ، مسائلی هستند که می توانند باعث بروز نشتی در دستگاه شوند. از آنجایی که هوزینگ های فیلتر نشکن نیستند، امکان این که زیر فشار زیاد آب، ترک خورده و نشتی به بار آوردند زیاد است. این مسئله ممکن است برای هر دستگاهی که با آب سروکار دارد مانند کولر آبی، ظرفشویی، لباسشویی و.. پیش آید. با توجه به این که دستگاه تصفیه آب معمولا زیر سینک نصب می شود، اگر دچار مشکل یا نشتی شود، خسارات زیادی را به شخص وارد می کند. البته شرکت های سازنده دستگاه تصفیه آب، همواره بهترین قطعات را برای ساخت محصولات خود به کار می برند تا از بروز هرگونه مشکل جلوگیری کنند، با این وجود، برای برخی از دستگاه ها چنین مشکلاتی پیش می آید. پوسته فیلتر پیش تصفیه، جنس مقاومی دارد و به راحتی شکسته نمی شود؛ اما بر اثر فشار آب، امکان دارد نشتی به بار آورد.
آنچه در این مقاله می خوانیم:

علت نشتی هوزینگ تصفیه آب و روش های رفع آن

برای اینکه نشتی هوزینگ دستگاه تصفیه آب را رفع نمود، ابتدا بایستی از علت آن مطلع شده و سپس اقدام به حل مشکل کرد. در ادامه علل نشت هوزینگ و روش های رفع آن به طور کامل بیان می شود:

۱- عدم وجود پایه

در صورتی که دستگاه تصفیه آب پایه کمکی نداشته باشد، ممکن است به هوزینگ ها فشار آمده و باعث ترک و نشت آن ها شود. به همین دلیل اگر ترک یا مشکلی قسمت بیرونی یا داخلی هوزینگ وجود دارد، آن را به دقت چک کرده و از بروز آسیب جلوگیری کنید.

۲- خرابی در اتصالات

اگر هنگام نصب دستگاه تصفیه آب هوزینگ به درستی نصب نشده باشد یا در هنگام حمل و نقل و نصب، آسیب دیده باشد ممکن است نشتی ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر بلوک فیلتر به درستی در هوزینگ قرار نگیرد، آب از قسمت خالی بیرون آمده و باعث بروز نشتی می شود.

۳- فشار زیاد آب

یکی دیگر از دلایل نشت هوزینگ، فشار زیاد آب است که به دلیل استفاده از پمپ آب رخ می دهد. برای جلوگیری از بروز این مشکل، می توان از شیر فشار شکن استفاده نمود تا فشار آب ثابت بماند. علاوه بر این توصیه می شود، از پمپ آبی که متناسب با فشار آب ساختمان است استفاده کنید که فشار زیادی به دستگاه متحمل نشود.

۴- اتصال نادرست هوزینگ

گاهی زمان تعویض فیلتر تصفیه آب و باز و بسته کردن هوزینگ مشکلی پیش آمده و دستگاه دچار نشتی می شود. هنگام باز و بسته کردن هوزینگ، ضربه ناگهانی به آن وارد نکرده و از سفت کردن بیش از حد هوزینگ جلوگیری کنید.

۵- شکستن و ترک خوردن هوزینگ های دستگاه تصفیه آب

محفظه های دستگاه تصفیه آب خانگی از جنس نشکن نبوده و بر اثر فشار و ضربه، آسیب می بینند. با توجه به اینکه داخل لوله های آب شهری هوا وجود دارد، ضربه های شلاقی به محفظه فیلتر و بدنه هوزینگ وارد می شود که به مرور زمان امکان شکستگی یا نشتی دارد.

افزایش فشار آب پمپ
مطالعه بیشتر

برای جلوگیری از بروز آسیب، می توان از محفظه های مقاوم و با کیفیت استفاده نمود. همچنین می توان از سنسور نشتی نیز برای جلوگیری از نشت آب و مسدود کردن مسیر آب ورودی به دستگاه، استفاده کرد.

۶- خرابی اورینگ (واشر لاستیکی)

هنگام آب بندی هوزینگ از اورینگ یا واشر لاستیکی استفاده می شود. زمانی که محفظه های تصفیه آب به صورت مکرر باز و بسته شوند، واشر لاستیکی دچار فرسودگی شده و قابلیت خود را از دست می دهد

علاوه بر این با گذشت زمان اورینگ دچار پوسیدگی می شود یا به دلیل سفت کردن بیش از حد محفظه، تغییر شکل خواهد داد. جهت رفع مشکل خرابی، بهتر است بعد از چند سال اورینگ تعویض شود تا دستگاه تصفیه کننده آب، دچار نشتی نشود.

۷- خرابی رزوه های هوزینگ دستگاه تصفیه آب

به دلیل اتصالات نادرست محفظه های فیلتر و با گذشت زمان رزوه های هوزینگ، دچار خوردگی می شوند. این مسئله، فاصله ای میان رزوه ها ایجاد کرده و نشتی ایجاد می کند. به همین دلیل، نیاز است که محفظه های فیلتر دستگاه به صورت مداوم تعویض شوند.

برای جلوگیری از نشت هوزینگ دستگاه تصفیه آب چه باید کرد؟

  1. استفاده از سنسور ضد نشتی در دستگاه تصفیه کننده آب
  2. تعویض هوزینگ های دستگاه با هوزینگ های مقاوم و نشکن
  3. جلوگیری از سفت کردن بیش از حد هوزینگ
  4. تعویض به موقع اورینگ محفظه فیلتر
  5. نصب درست اتصالات با ابزار مناسب
  6. استفاده از پایه
  7. استفاده از شیر فشار شکن
  8. اطمینان از محکم بودن اتصالات
  9. تعویض به موقع لوازم دستگاه

در صورت بروز نشتی هوزینگ چه کارهایی باید انجام داد؟

در صورت بروز نشتی هوزینگ بلافاصله، شیر ورودی دستگاه تصفیه آب را ببندید و دستگاه را از برق بکشید. سپس شیر مخزن دستگاه را بسته و محل نشتی را پیدا کنید. همچنین برای رفع مشکل و راهنمایی گرفتن، با کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید.

شیر برداشت دستگاه های تصفیه کننده آب
مطالعه بیشتر

در برخی از مواقع امکان دارد هنگام نشتی دستگاه، در خانه حضور نداشته باشید؛ به همین دلیل پیشنهاد می شود از سنسور ضد نشتی دستگاه استفاده نمایید تا از این اتفاق ها پیشگیری کنید. سنسور های ضد نشتی در مسیر ورودی قرار دارند و جلوی نشت آب را می گیرند.

سخن پایانی

با رعایت نکاتی که در بالا به آن ها اشاره شد، تا حد زیادی می توان از نشت هوزینگ دستگاه تصفیه آب جلوگیری کرد. دستگاه تصفیه آب، بایستی به طور مکرر چک شده و اتصالات آن هر سه سال تعویض شوند تا دچار پوسیدگی و فرسودگی نشوند. البته با توجه به مطالب بیان شده، در هنگام بروز نشتی نیز می توان به راحتی محل آن را پیدا کرده و جلوی نشت آب را گرفت.
کارخانه پالایه سازان فرآیند توس انواع دستگاه تصفیه آب و فیلتر های دستگاه تصفیه آب خانگی را با کیفیت عالی تولید می کند. شما می توانید این محصولات را با تضمین اصالت کالا و پشتیبانی و خدمات پس از فروش دریافت کنید. تنها کافیست برای خرید با کارشناسان ما تماس گرفته و اطلاعات لازم را برای خرید مناسب کسب کنید.

پالایه سازان توس
پالایه سازان توس

کارخانه پالایه سازان توس بهترین تولید کننده فیلتراسیون و تصفیه است. صادر کننده نمونه استان خراسان. بزرگ ترین تولید کننده خاورمیانه

فیلتر ممبران صنعتی ۸ اینچ

25,000,000 تومان

/5
فیلتر ممبران صنعتی ۴ اینچی

10,000,000 تومان

/5

172,000 تومان

/5
پک ۳ عددی بلوویو

145,000 تومان

/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
حساب من

برای استعلام قیمت

1- انواع فیلترهای تصفیه آب

2- دستگاه تصفیه آب

با شماره تماس بگیرید.