بزرگ ترین کارخانه تولید کننده انواع فیلترهای تصفیه آب
کارخانه تولید کننده انواع فیلترهای تصفیه آب
مشهد، میدان جانباز، برج پاژ، ساختمان اداری ۱، طبقه ۶، واحد ۶۱۴

شیر برداشت دستگاه های تصفیه کننده آب

شیر برداشت دستگاه های تصفیه آب چیست؟ اگر از دستگاه تصفیه آب استفاده کرده باشید، به طور حتم با شیر برداشت آب آشنا هستید. این شیر به طور مستقیم به دستگاه تصفیه آب متصل شده و بر روی سینک یا مکان مورد نظر شما قرار می‌گیرد. به دلیل کیفیت بالای آب تصفیه شده و پاکیزگی آن، استفاده از شیر برداشت مخصوص، الزامی بوده و باید از مرغوب‌ترین نوع این شیرها استفاده کنید. شیر برداشت تصفیه آب، با شیرهای معمولی تفاوت اندکی دارند و همین علت باعث شده تا شیرهای برداشت آب دستگاه تصفیه در دسته‌ای مجزا از این شیرها قرار بگیرند. در این مطلب از مجموعه پالایه سازان به معرفی کامل شیر برداشت دستگاه تصفیه آب پرداخته و انواع شیرهای مورد استفاده در این زمینه را بررسی خواهیم کرد.
آنچه در این مقاله می خوانیم:

شیر برداشت دستگاه تصفیه آب چیست؟

این شیر، برای انتقال آب تصفیه شده از دستگاه تصفیه آب استفاده می‌شود و کاربردی مشابه با شیرهای معمولی دارد. این شیرها به طور معمول بر روی سینک نصب می‌شوند و اندازه کوچکی دارند. اندازه کوچک این شیرها باعث شده تا نصب شیر برداشت آب دستگاه تصفیه، بر روی دیوار نیز امکان‌پذیر باشد.

این شیرها جنس متفاوتی با شیرهای معمولی دارند و نباید از آلیاژهای بی‌کیفیت و معمولی در آن‌ها استفاده کرد. به دلیل انتقال آب تصفیه شده و سالم از این شیرها، جنس شیر برداشت آب اهمیت زیادی دارد. به طور معمول، در این نوع شیرها از فلز کروم برای ساخت استفاده می‌شود. فلز کروم به دلیل کیفیت بالا و عدم تاثیر زیاد بر روی کیفیت آب، بهترین گزینه برای استفاده در شیر برداشت دستگاه تصفیه آب است. نکته‌ای که باید در این نوع از شیرها در نظر گرفت، عدم استفاده از فلز سرب و آلیاژهای آن است. این فلز سمی می‌تواند تاثیر زیادی بر روی آب تصفیه شده گذاشته و مصرف‌کنندگان آب را مریض کند.

شیر برداشت دستگاه تصفیه آب باید چگونه باشد؟

همان‌ طور که گفته شد، این نوع از شیرها اهمیت زیادی دارند و اکثرا از فلزهای مرغوب در تولید این شیرها استفاده می‌شود. فلز کروم پراستفاده‌ترین فلز برای تولید شیر برداشت آب است. در شیرهای برداشت باکیفیت، از فولاد ضدزنگ استفاده می‌شود؛ در صورتی که در شیرهای بی‌کیفیت و نامرغوب، شاهد استفاده از آلیاژ برنج و فلز سرب هستیم. نکته مهمی که در مورد جنس و نوع شیر برداشت آب وجود دارد، وزن آن است. به همین خاطر باید در انتخاب و خرید شیر برداشت دستگاه تصفیه آب، به وزن آن دقت کنید.

اما دلیل این امر چیست؟ اکثر شیرهای برداشت آب دستگاه تصفیه، جنس ظریف و وزن سبکی دارند و همین باعث می‌شود تا شیر آب پس از مدتی استفاده خراب شود. برای جلوگیری از این امر، بهترین راه چاره استفاده از شیرهای باکیفیت است. وزن یکی از عواملی است که با استفاده از آن می‌توانید در کمترین زمان، کیفیت شیر آب مورد نظر را حدس بزنید. هرچه وزن یک شیر برداشت بیشتر باشد، نشان از این دارد که در ساخت آن از فلزات و آلیاژهای بهتر و باکیفیت‌تری استفاده شده است؛ پس هر چه وزن شیر برداشت دستگاه تصفیه آب بیشتر باشد، کیفیت آن نیز بهتر و عملکرد فیلتر تصفیه آب را بهبود خواهد داد.

افزایش فشار آب پمپ
مطالعه بیشتر

البته در این بین نکته دیگری نیز وجود دارد. اکثر دستگاه‌های تصفیه بدون شیر برداشت آب عرضه می‌شوند. در دستگاه‌هایی که شیر برداشت آب قرار داده شده، کیفیت خوبی از این شیرها را شاهد نیستیم. به همین دلیل اکثر این شیرها پس از مدتی استفاده دچار خرابی می‌شوند. نکته بعدی، به ارتباط قیمت و کیفیت شیر آب اشاره دارد. گفتیم هرچه وزن شیر برداشت آب دستگاه تصفیه بیشتر باشد، نشان از کیفیت بالای آن دارد. به همین منوال، وزن شیر برداشت، با قیمت آن رابطه مستقیم دارد. در دستگاه‌های تصفیه آبی که از شیر برداشت باکیفیتی استفاده می‌کنند نیز، قیمت بالایی را شاهد خواهید بود.

نکات مهم در مورد شیر برداشت دستگاه تصفیه آب     

دستگاه تصفیه آب، یکی از مهم‌ترین و بهداشتی‌ترین دستگاه‌های استفاده شده در خانه‌ها و ادارات است. به دلیل اهمیت بالای آب و تاثیر بالای آن بر روی سلامتی انسان، ساخت این دستگاه‌ ها با دقت انجام می‌شود. شیر برداشت آب این دستگاه‌ها نیز باید به خوبی و با دقت انتخاب شوند تا در ادامه دچار مشکل نشوید.

مغزی شیر برداشت آب دستگاه تصفیه

اکثر کسانی که از دستگاه تصفیه آب استفاده می‌کنند، در مدت زمان‌های مشخصی، با مشکل خرابی مغزی مواجه می‌شوند. به دلیل عبور آب تصفیه شده از این شیرها، از جنس سرامیک برای مغزی شیر استفاده می‌شود. به دلیل استفاده از این نوع ماده، نباید آبی جز آب تصفیه شده را از شیر برداشت دستگاه تصفیه عبور داد. در صورت عبور آب‌های سخت و تصفیه نشده از این شیرها، مغزی سرامیکی شیر برداشت خراب خواهد شد.

این نوع از مغزی‌ها در صورتی خرابی، باید به طور کامل تعویض بشوند. تفاوت اصلی مغزی استفاده شده در شیر برداشت آب دستگاه تصفیه با مغزی شیرهای معمولی، عدم وجود واشر در شیر برداشت آب دستگاه تصفیه است. البته در نظر داشته باشید که با باز کردن مغزی شیر برداشت آب در بازه‌های زمانی مرتب، می‌توانید از خرابی مغزی جلوگیری کنید. این مغزی‌ها را باید پس از باز کردن، توسط آب یا سرکه شستشو داد.

فیلتر آب چه تفاوتی با دستگاه تصفیه دارد؟
مطالعه بیشتر

البته تعدادی از شیرهای برداشت آب نیز وجود دارد که مغزی آن‌ها به صورت دائمی متصل شده و کاربران نمی‌توانند مغزی شیر برداشت را تعویض کنند. در صورت خرابی مغزی این نوع از شیرها، باید شیر برداشت آب به طور کامل تعویض شود.

پوشش شیر برداشت آب دستگاه تصفیه

نکته مهم دیگر، مربوط به جنس بدنه و پوشش آن است. همان ‌طور که گفته شد، در اکثر شیرهای آب، از فلز کروم برای پوشش‌دهی استفاده می‌شود. استفاده از این پوشش، علاوه بر افزایش کیفیت و مقاومت شیر، زیبایی خاصی به شیر برداشت آب می‌بخشد.

در شیرهای برداشتی که از پوشش طلایی در آن استفاده شده، باید دقت زیادی به پوشش آن داشت. بهتر است پوشش طلایی بر روی شیر برداشت آب به خوبی به بدنه اصلی چسبیده باشد و به راحتی کنده نشود.

باز و بسته کردن شیر برداشت آب دستگاه تصفیه

شیر برداشت دستگاه تصفیه آب، به صورت یک چهارم یا ربع دور است؛ یعنی با چرخاندن یک چهارم دور، این شیرها باز می‌شوند. این مورد در تمامی شیرهای برداشت آب دستگاه تصفیه صادق بوده و ربطی به ظاهر و نوع شیر ندارد. به همین دلیل، این نوع از شیرها، تک ضرب هستند و با کمی چرخاندن شیر، آب خارج خواهد شد.

انتخاب و خرید شیر برداشت آب دستگاه تصفیه

شیر برداشت آب، یکی از مهم‌ترین اجزای دستگاه تصفیه آب است. اهمیت بالای آب تصفیه شده باعث شده تا از شیرهای باکیفیت و مرغوبی در دستگاه تصفیه آب استفاده شود. به همین خاطر برای خریداران، انتخاب شیر برداشت باکیفیت از ضروریات است و باید نکات ذکر شده در این مطلب را رعایت کنید. توجه به جنس و نوع آلیاژ به کار رفته از دسته نکاتی است که در این مطلب به اهمیت آن‌ها اشاره شد. همچنین به دلیل وجود شیر برداشت در کنار تعدادی از دستگاه‌های تصفیه، بهتر است از دستگاه‌هایی استفاده کنید که با شیر برداشت باکیفیتی عرضه می‌شوند. در این صورت، هزینه نهایی شما نیز تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

آموزش نصب انواع دستگاه‌های تصفیه کننده آب
مطالعه بیشتر

توصیه میشود در صورت نیاز مقالات زیر را درباره انواع اتصالات دستگاه تصفیه آب مطالعه کنید.

  • انواع اتصالات دستگاه تصفیه آب
  • آموزش باز و بسته کردن اتصالات مهره‌ ای تصفیه آب
  • انواع مختلف شیر برقی تصفیه آب
پالایه سازان توس
پالایه سازان توس

کارخانه پالایه سازان توس بهترین تولید کننده فیلتراسیون و تصفیه است. صادر کننده نمونه استان خراسان. بزرگ ترین تولید کننده خاورمیانه

فیلتر ممبران صنعتی ۸ اینچ

25,000,000 تومان

/5
فیلتر ممبران صنعتی ۴ اینچی

10,000,000 تومان

/5

172,000 تومان

/5
پک ۳ عددی بلوویو

145,000 تومان

/5
سبد خرید
حساب من

برای استعلام قیمت

1- انواع فیلترهای تصفیه آب

2- دستگاه تصفیه آب

با شماره تماس بگیرید.